Aktualności

Sól drogowa - wróg każdego pojazdu

Nadeszła zima a wraz z nią na drogach pojawiła się sól kamienna zwana również drogową, która w 90-95% składa się z chlorku sodu ( NaCl) a pozostałe 5-10% stanowią substancje nierozpuszczalne w wodzie, woda oraz substancje zapobiegające zbrylaniu się. Sól kamienna jest najczęściej używanym kruszywem do zwalczania gołoledzi oraz lodu na drodze z uwagi na jej niską cenę. Skuteczność soli polega na obniżeniu temperatury krzepnięcia wody do około -9°C.
Stosowanie soli ma jednak negatywny wpływ na powierzchnie metalowe oraz ocynkowane. Zjawisko śniedzi na powierzchniach świeżo galwanizowanych tzw. białej rdzy jest typowym zjawiskiem dla powierzchni ocynkowanych.
Biały nalot który obniża wartość estetyczną nie obniża wartości antykorozyjnej stali i nie podlega reklamacji.
Regularne mycie przyczep samochodowych za pomocą myjki ciśnieniowej z ciepłą wodą zapobiega procesowi utleniania się cynku ( powstawania białej rdzy).
Należy pamiętać, że oprócz negatywnego wpływu soli na powierzchnie metalowe i ocynkowane, sól również szkodzi innym podzespołom min. obręczom kół, zaciskom hamulcowym,instalacji elektrycznej powodując zwarcia jak i oponom poprzez wnikanie przez pory i niszczenie tzw. drutówki i opasania.

Poszukujemy pracowników! Sprawdź, czy mamy ofertę dla Ciebie.