CZYSZCZENIE I KONSERWACJA



KLIMATYZATOR BLYSS   KONSERWACJA PRZYCZEPY

Regularna konserwacja oraz przeglądy techniczne przyczep przedłużają ich niezawodne działanie i pozwalają cieszyć się długoletnią eksploatacją przyczepy bez niechcianych usterek.

 

Po pierwszej podróży:

- sprawdzić stan kuli haka samochodowego, który powinien wynosić Ø 50 –0,4 mm

Należy pamiętać aby gniazdo zaczepu kulowego było zawsze nasmarowane.

- sprawdzić stan hamulców w przyczepie
- sprawdzić oświetlenie w przyczepie ( światło stop, kierunkowskazy, pozycyjne oraz obrysówki )
- sprawdzić wszystkie burty, zapięcia, klapy oraz plandekę
- dokręcić śruby w kołach

Po każdym przejechaniu 1000 km:

- kontrola ciśnienia w kołach
- sprawdzenie zamków, zapięć burt, klap oraz plandeki
- sprawdzić oświetlenie w przyczepie
- kontrola regulacji łożysk kół
- regulacja układu hamulcowego ( konserwacja linek hamulcowych - smarowanie)
- sprawdzić stan zaczepu kulowego
- sprawdzić zużycie opon

Należy pamiętać, że wszelkie naprawy oraz regulacje układu hamulcowego powinny być wykonywane tylko i wyłącznie w specjalistycznym warsztacie ze względów na bezpieczeństwo.


                                        Najczęstsze wady układu hamulcowego

Objawy wadliwej pracy Prawdopodobne przyczyny
Sposoby usuwania
Hamowanie przyczepy przy redukcji biegów w samochodzie
Uszkodzenie amortyzatora urządzenia najazdowego
             lub
Zbyt mocno naciągnięte linki hamulcowe
Wymiana amortyzatora na nowy
                 lub
Poluzowanie linek hamulcowych
Nierównomierne działanie hamulców
Zapieczone linki hamulcowe i rozpieracze hamulcowe
Wymiana linek i rozpieraczy na nowe lub przesmarowanie

Podczas hamowania słychać z bębna hamulcowego odgłosy np. zgrzytanie lub tarcie metalu o metal
Całkowite zużycie okładzin hamulcowych na co najmniej jednej szczęce Wymiana kompletu szczęk hamulcowych na osi
Grzanie się bębnów hamulcowych podczas jazdy Rozregulowane szczęki hamulcowe ( zbyt mocno naciągnięte)
Zluzowanie i przesmarowanie mechanizmu, jeżeli nie pomoże zdjąć bębny i sprawdzić, czy nie spadły lub nie odkleiły się od nich nakładki cierne

Zablokowanie kół podczas jazdy

Odklejenie się szczęk hamulcowych w bębnach
 
POWAŻNA USTERKA zgłosić się do serwisu- wymiana kompletu szczęk
Podczas hamowania przyczepa szarpie na boki
Rozregulowany lub zapieczony układ hamulcowy
Sprawdzenie linek, rozpieraczy i regulacja układu hamulcowego


 
Po każdych przejechaniu 5000 km:

- sprawdzenie i regulacja układu hamulcowego
- sprawdzenie zaczepu kulowego urządzenia najazdowego ( luzy na boki - nie dotyczy AKS )
- sprawdzić ciśnienie w kołach i stan opon
- sprawdzenie połączeń śrubowych, szczególnie mocowania zespołu jezdnego, urządzenia najazdowego i kół
- sprawdzić luzy i stan urządzenia najazdowego
- kontrola oświetlenia przyczepy oraz konserwacja wtyczki elektrycznej

 

Serwisy przyczep wykonuję się po raz pierwszy po przejechaniu 5000 km i jest zalecane aby wykonywać go minimum dwa razy w ciągu roku.

 

 

  CZYSZCZENIE PRZYCZEPY

Podwozie przyczepy należy myć w taki sam sposób, jak myje się samochód. Początkowo zmocz przyczepę wodą a następnie umyj ją przy użyciu szczotki lub gąbki. Do mocnych zabrudzeń np. samrem można użyć środków odtłuszczających.

Należy pamiętać, że wszelkie żrące środki mogą zniszczyć ocynk narażając przyczepę na korozję.

Po przejazdach po drogach posypanych solą, należy zawsze umyć przyczepę gdyż sól będzie niszczyła powłokę galwanizowaną.

Do czyszczenia przyczepy można użyć szamponu samochodowego.

Wszelkie zadrapania powłok galwanizowanych należy oczyścić, odtłuścić i wysuszyć, a następnie nanieść co najmniej dwie warstwy środka do cynkowania na zimno w spreju.

 

BIAŁA RDZA

Sól kamienna jest najczęściej używanym kruszywem do zwalczania gołoledzi oraz lodu na drodze z uwagi na jej niską cenę. Skuteczność soli polega na obniżeniu temperatury krzepnięcia wody do około -9°C.
Stosowanie soli ma jednak negatywny wpływ na powierzchnie metalowe oraz ocynkowane. Zjawisko śniedzi na powierzchniach świeżo galwanizowanych tzw. białej rdzy jest typowym zjawiskiem dla powierzchni ocynkowanych.
Biały nalot który obniża wartość estetyczną nie obniża wartości antykorozyjnej stali i nie podlega reklamacji.
Regularne mycie przyczep samochodowych za pomocą myjki ciśnieniowej z ciepłą wodą zapobiega procesowi utleniania się cynku ( powstawania białej rdzy).
Należy pamiętać, że oprócz negatywnego wpływu soli na powierzchnie metalowe i ocynkowane, sól również szkodzi innym podzespołom min. obręczom kół, zaciskom hamulcowym,instalacji elektrycznej powodując zwarcia jak i oponom poprzez wnikanie przez pory i niszczenie tzw. drutówki i opasania.

Poszukujemy pracowników! Sprawdź, czy mamy ofertę dla Ciebie.